tirsdag 9. august 2011

Orden i kortene

Dette ble jammen en lang bloggferie.
Lenger enn jeg hadde planlagt.
 Vi har vært mye på farten
og PC har vært nedprioritert.  

Her kommer et lite sammendrag av ferien for spesielt interesserte :-)
Vi har hatt norgesferie og det har ført til endel kjøring.
Vi startet med noen dager i Meråker, så var jeg og ungene 11 dager på hytta til min mor og far mens mannen var på en konferanse i San Diego. Da han kom hjem startet vi kjøreturen sørover.
Første stopp var Lillestrøm til min svigerinne m/fam. Etter et par dager der gikk turen videre til Grimstad og min gode venninne Ellen. Der har vi det alltid så greit med egen leilighet i kjelleren deres :-)
Ettersom vi har bodd i Arendal hadde vi mange steder vi ville innom å se og ikke minst Dyreparken i Kristiansand. Der var vi i 2 dager og vi fikk også med oss kveldshowet med Kaptein Sabeltann.
Det var en stor opplevelse for både store og små.
Etter en uke på sørlandet gikk turen nordover igjen.
Planen var å ha et par døgn i Oslo men vi ble veldig usikre etter det tragiske som skjedde 22.juli. Etterhvert som ting roet seg endte det faktisk med at vi ble der 3 netter.
Det var veldig spesielt å være der, blomster og lys overalt og en rekke markeringer med div appeller.
Vi hadde til tross for det som skjedde noen fine dager i Oslo.
Før vi kom oss helt hjem ble vi igjen noen dager på hytta :-)
Alt i alt har vi hatt en kjempefin ferie. Truffet gode venner og familie som en ikke treffer så ofte.

Nå er vi vel hjemme og vi har så vidt kommet
igang med jobb og barnehage.
Det tok litt tid å komme igang med noe
 kreativt men i dag satte jeg igang med noe
jeg har tenkt på i ferien :-)
Et "kortkartotek".


Jeg tok en liten skoeske og kledde den med papir.
Av kartong lagde jeg skilleark som jeg har
merket med alle månedene, guttekort,
jentekort og julekort.


Jeg er litt dårlig til å planlegge å lage
 kort til bursdager.
Plutselig finner jeg ut at noen har bursdag og
da er det ikke alltid jeg har tid til å lage et kort.
Nå har jeg tenkt å skrive på hvert skilleark
hvem som har bursdag de forskjellige månedene.
Da kan jeg i god tid forberede meg på å lage kort
og legge det i kartoteket på lagring :-)


Det er ganske tomt i kortkartoteket mitt så
det er bare å sette igang produksjonen :-)
I ferien fikk jeg kjøpt endel nye ark og
ikke minst en cuttlebug maskin som
 jeg har ønsket meg lenge.


Nå skal jeg kose meg med Greys anatomy.
Ute er det kaldt og begynt å bli mørkt.
Jeg fyrer i ovnen og tent masse lys :))
Med dette håper jeg at jeg er litt mer
forberedt når bursdagene "plutselig" er der :-))

5 kommentarer:

  1. Så lurt med et kortkartotek!
    Og veldig fint kort du har laget.
    Hos oss er vi snart tilbake i hverdagen :O)

    SvarSlett
  2. Veldig smart system du har laget!
    Koselig i at du er i gang med blogging igjen.
    Klem

    SvarSlett
  3. Høres ut som om du har hatt en super ferie og det kortoteket ditt er jo kjempe lurt.
    Håper du får kost deg med å fylle det fremover.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Heia. Velkommen heim. Skal si dere har utnyttet ferien. Men sikkert godt å komme hjem også. Så smart eske. Blir sikkert moro å kreere igjen nå. Ha en toppers dag.
    Klem Randi

    SvarSlett
  5. Du er helt genial! Du har tatt "orden och reda" til et høyere nivå!

    SvarSlett