mandag 29. august 2011

Tova votter

Ikke at jeg venter på vinteren men
har så smått begynt å forberede meg.
To par tova votter strikket i Fritidsgarn.


På disse har jeg strikket 2 rett og 2 vrang
rundt håndleddet (vises ikke så godt på bildet)
noe som gjør at de sitter bedre.
Ble veldig fornøyd med resultatet.


Har vel tidligere skrevet noe om hva
jeg synes om flerfarget garn.
Jeg klarer ikke helt å bli fortrolig med det
men dette synes jeg går an.
Litt dus lilla og gråtoner er farger jeg liker.


Her i Trøndelag har vi et fantartisk høstvær
om dagen og det nytes!

Ha en fin mandag!

8 kommentarer:

  1. Oi,de var kjempefine! Er det egenkomponert oppskrift? Jeg sliter med å få til skikkelige tovavotter. Tror muligens det er en kombinasjon av for mye tovet og at jeg ikke er blitt helt fortrolig med oppskriften :o)

    SvarSlett
  2. Dette flerfargede garnet var jo veldig fint! :) Jeg har ett flerfarget som jeg ikke liker - det veksler mellom farger som er veldig forskjellige og som ikke passer så godt til hverandre... I tillegg gir det veldig brede striper og egner seg derfor dårlig til småstrikk. Men dette derimot, dette ble bra :)

    SvarSlett
  3. Vottene ble skikkelig flotte. Jeg liker veldg godt den flerfargede varianten du har brukt her.

    Jeg prøver fortvilet å finne en fin oppskrift på tovee votter og da lurer jeg på om du hvet hvor mange masker pr. 10 cm det er på fritidsgarne. Mulig jeg kan bruke det til oppskriftene jeg har funnet.

    SvarSlett
  4. Så flotte votter! Fine farger i garnet.
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefine votter!
    Det går mot mørkere og kaldere tider, dessverre - så da kan en like gjerne forberede seg litt!
    Ha en koselig kveld!

    SvarSlett
  6. Gode vottar! Blir kjekke å ha til vinteren.

    SvarSlett
  7. Disse er virkelig gode og varme. Synes garnet var fint jeg.
    Du får så fin fassong på vottene dine, har du komponert de selv?
    Jeg sliter med at de blir for breie.
    Ønsker deg en fin dag
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. Flotte votter, de vil nok varme godt i vinter.

    Hilde
    www.strikkehilde.blogspot com

    SvarSlett