tirsdag 16. februar 2010

Oppskrift på Hello Kitty- sitteunderlag

Jeg har fått dilla på å strikke sitteunderlag og ettersom vi har en Hello Kitty-fan i huset måte jeg prøve å komponere et Hello Kitty-sitteunderlag:o)
Tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere.



Jeg brukte litt over 3 nøster Cortina og pinner nr 9.


Hodet:

Legg opp 20 m, strikk frem og tilbake og øk 1 m i hver side til det er 34 m.
Øk deretter i beg. av hver omg til det er 54 m.
Strikk rett opp 20 riller (40 omg).
Fell deretter 1 m i beg av hver omg til det er 34 m og så på hver side til det er 20 m igjen.

Fell av.



Ørene:

Legg opp 15 m og strikk 6 riller. Fell på hver side til det er 5 m igjen. Fell av.
Sy ørene på hodet.



Blomst:

Hekle 5 lm og sett dem sammen til en ring.
1. omg:12 st rundt lm.ringen.
2.omg: (3 lm, 1 fm i 3. st)x 6. Dette blir 6 lm.buer.
3.omg: i hver lm.bue hekles det 1 fm, 1 st, 3 dobbelst, 1 st , 1 fm.



Sy på blomsten

Jeg tovet på vanlig vaskeprogram, 40 grader med Milo.

Til øynene, nesen og følehornene brukte jeg brunt og gult garn som jeg filtet fast med filtenål etter toving. En kan også brodere det på.

Håper dette var en forståelig oppskrift.

Dette er min egen oppskrift vær snill å ikke kopier teksten og legg den inn andre steder, link til denne siden om du vil dele oppskriften. Legg også gjerne inn en kommentar så jeg kan se resultatet :-)
Ettersom det er en gratisoppskrift som jeg deler med dere ønsker jeg ikke at det blir produsert for salg. Denne er kun til privat bruk. Håper det blir respektert!!!





Lykke til!

49 kommentarer:

  1. du er så flink! Det var nok populært vil jeg tro? :)

    Jeg er halvveis på ei prinsessekrone men når spørs det om det kanskje må prøves på et hello kitty også. Greit at det er 2 døtre her i huset ;)

    :) Ann K

    SvarSlett
  2. Såå nydelig!! Du er bare så kjempeflink! Koselig for lita tuppe og ha med seg på tur ja! :-)
    Nå er det snart jaktstart!
    Klem fra stjørdal

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Dette blir vellykket, gleder meg!!
    Hilsen oldemora.

    SvarSlett
  4. Wiiiii, tusen takk for at du deler oppskrifta!Synd underlaget er nydelig fint, og ser for meg at dette kan bli bursdagsgave til diverse småjenter ;o)

    Ønsker dere ei super helg!

    SvarSlett
  5. Hei.
    Jeg googlet etter en oppskrift på Hello Kitty og fant din. Så flott sitteunderlag du har strikket. Takk for oppskrifta.
    Min datter på 8 år er stor fan. Så nå skal jeg prøve å hekle en figur som hun skal ha på kjolen jeg har heklet til henne.
    Ta en tur innom www. trådsnella.no som jeg er medlem. Mye fint der.

    SvarSlett
  6. åååå,så fint :) takk for du deler oppskriften :)
    tove

    SvarSlett
  7. Tusen takk for at du delte oppskriften din med oss :) Nå er det en liten frøken som blir glad her ja, herlig :D
    Den står i stil med den flotte Hello Kitty-lua jeg fant oppskrift på, bare å si fra om du ønsker link til oppskrift på den.

    SvarSlett
  8. Knallsøt!! Jeg fant oppskriften gjennom Norge123.
    Mye flott å se hos deg, så jeg la meg til som følger:)

    SvarSlett
  9. Takk fot at du delte oppskrift. Eg veit om ei niese som kjem til å bli veldig glad for å få eit slikt til jul. ;)

    SvarSlett
  10. Kjempe lekkert sitteunderlag=)
    Tusen takk for at du delte oppskriften, jeg kommer til å strikke flere av disse=)

    SvarSlett
  11. Hei!

    Flott oppskrift, tusen takk for at du deler!

    Har strikket to slike nå, mangler bare å brodere fjesene. De ble tykke, gode og akkurat passe store. :)

    Her ligger de på Ravelry: http://www.ravelry.com/projects/mimouna/sitteunderlag-hello-kitty og ellers er det flere innlegg om dem på bloggen min hvis du vil se: http://www.mimounashobby.sprayblogg.no/ har linket til deg begge steder.

    SvarSlett
  12. Tusen takk for at du deler oppskriften :)
    Jeg har nå strikket ett sitteunderlag, kalendergave til min niese, som selvfølgelig falt i smak :) Takk, takk!

    SvarSlett
  13. Hei, jeg har også laget et sitteunderlag etter oppskriften din, og har lenket til bloggen din i blogginnlegget mitt. Tusen takk for at du delte oppskriften!

    SvarSlett
  14. Nå har jeg kjøpt inn garn til underlaget ditt. Gleder meg til å begynne på det,kanskje i kveld eller no.
    Tusen takk for mønster.

    SvarSlett
  15. Tusen takk for oppskriften, jeg har laget et Hello Kitty sitteunderlag til niesa mi.

    SvarSlett
  16. Tusen takk for oppskriften. Jeg har strikket denne, men har enda ikke tovet den. Gleder meg til det. Jeg har lagt bloggen din til som en av mine favoritter på min blogg. Gunn A fra Namsos

    SvarSlett
  17. Tusen takk for at du delte oppskriften, elsker siden din! ;)
    Har strikket 5 stk denne uka som noen herlige små jenter skal få! :)
    Har linket til siden din i innlegget mitt.
    Klem fra Silje

    SvarSlett
  18. Tusen takk for en herlig oppskrift som falt godt i smak :) Siden du har vært så snill å dele oppskriften med deg har jeg linket deg i innlegget mitt :)
    Ha en fin søndag
    Klem ELi Anett :)

    SvarSlett
  19. et spørsmål lenge etter at du la dette ut, men prøver alikevel. Ser du har brukt cortina, var inne på sparkjøp for å handle og der stod det jo noe om at hvit garn ikke tover. Men at naturhvir gjør det. Men de har jo bare offwhite, er det dette du bruker?

    Line

    SvarSlett
  20. Svar til "anonym":
    Jeg har en også tidligere opplevd at hvitt garn ikke tover. Men det er det offwhite jeg bruker ja.

    SvarSlett
  21. Masse fint her.Har strikket Hello Kitty sitteunderlag til mitt barnebarn

    SvarSlett
  22. Takk for at du deler oppskrift! :)

    Har strikket to stk. Om du vil se så ligger de i bloggen min.

    SvarSlett
  23. Det var et fint underlag. Super idé til presanger :) Ha en fin sommer :) Hilsen Vibeke

    SvarSlett
  24. kjempe fint :) takk for at du deler mønsteret :) skal prøve meg på dette:)

    ha en fin onsdag :D

    SvarSlett
  25. Åh,dette må e prøve :) har ei på 4 år som er heilt hekta på hello kitty:)Takk for at du deler!

    SvarSlett
  26. Hei! Takk for god oppskrift! Eg har strikka ein, lagt ut bileter av den og linka til deg i innlegget i dag:)

    SvarSlett
  27. Superfint og midt i blinken for min niese på 3,5 år... Kan det strikkes i Eskimo fra Drops tror du? Hilsen "fersking"

    SvarSlett
  28. Takk for at du deler oppskrift,har i kveld lagt ut bilde av to Hello Kitty sitteunderlag :-)

    SvarSlett