fredag 2. november 2012

Vinterdress til dukka

Her i trøndelag har vi hatt en forsmak
på vinteren. 
Vi har hatt noen fine dager med nysnø 
og 3-4 minusgrader.
Ungene har fått prøvd både ski og akebrett.
Riktig førjulstemning har vi hatt.
Men nå ser det ut som snøen forsvinner 
og det er mørkt og trist ute igjen.



Vinterdressen som Maria har bestilt til 
dukka er nå ferdig.
Den er strikket i Tove-garn og
tovet etterpå. 
Mønsteret er i det nyeste dukkeheftet
 fra Sandnes garn.
Utfordringen med denne dressen 
var at det skulle være glidelås i den.
Å sy i glidelås har ikke jeg gjort på
veldig lenge.
En liten justering helt øverst må til 
ellers ble det egentlig ganske bra ;-)


Da er det helg.
Etter endel nattevakter hadde jeg 
sett fram til fredagskvelden med pizza og
kos med familien, men det var helt til de 
ringte fra jobb.
Nattevakt i natt også :-(
Men i morra kveld........
da skal jeg kose meg da!!!

God helg alle sammen!

51 kommentarer:

  1. Hei. Kjempefin dress du har strikka! Jeg skulle aldri ha prøvd meg på å sy i glidelås i noe som er strikket, men det går kanskje bra? Har du sydd for hånd? God helg til deg og kooos deg på fridagen (jeg jobber også i helga..)

    SvarSlett
  2. Ja sånn kan det gå! du får ha en god nattevakt! nydelig dress til dukken!

    SvarSlett
  3. Den var fin!
    Du må ha god nattvakt :O)

    SvarSlett
  4. Fantastisk søt !!
    Hvilken dukkemor kunne ikke tenke seg en sånn? ;o)
    Kjenner inspirasjonen komme! :o)

    SvarSlett
  5. Håper det ble masse kos i går kveld. Det har du fortjent etter alle nattevaktene. Jeg har lagt deg til i bloggrullen i mitt "nye hjem" :) Du må gjerne titte innom: http://monicaskreativekrumspring.blogspot.no/

    Ha en super søndag!

    SvarSlett
  6. Nydelig dress :) Syns det er så artig å se at noen tar seg tid til å strikke så flotte dukkeklær :)
    Hos oss på vidda har snøen også lagt seg, inspirerer til mer vinterstrikk og andre kreasjoner :)
    http://pavidda.blogspot.no/

    SvarSlett
  7. Nydelig dress til dukken.
    Ønsker deg en flott søndagskveld
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    betpark giriş
    SJZWSX

    SvarSlett