tirsdag 26. april 2011

Mariusgenser med rundfelling

Endelig tilbake etter en lang påskeferie.
Blogging ble nedprioritert disse dagene.
Påska startet med noen dager på fjellet til svigermor.
Og etter et par netter på jobb ble resten av
påskedagene tilbrakt
på hytta til mamma og pappa ved sjøen.

Og tusen takk for alle de koselige kommentarene jeg har fått i løpet av påska.
Jeg har mye å gå igjennom nå etter å ha vært borte så lenge.
Jeg skal gjøre mitt beste på å svare dere alle sammen.


 Jeg har kost meg med å strikke
Mariusgenser til Maria.
Vi har hatt to blå Mariusgensrer tidligere som
ble strikket til guttene så jeg valgte å
 strikke denne i lilla, hvit og grå.
Jeg har brukt Trysil superwashgarn
fra Europris og strikket den i str 6 år.


Det er første gang jeg strikker en
 genser med rundfelling og
 jeg ble veldig fornøyd med resultatet.
Den sitter godt på og det beste av alt
er at en slipper monteringa.
Bare å sy sammen under armene
og feste tråder :-))


Nå er det Maria sin tur å ha vannkopper
derfor blir det noen ekstra fridager
 fra barnehagen.


Det var SÅ herlig å komme hjem å se at all
 snøen har forsvunnet og det er klart for raking
av plen og hagearbeid :-)
Og på lekeplassen hadde det kommet hvitveis!

Ha en fin kveld alle sammen!
Gleder meg på en skikkelig bloggrunde

17 kommentarer:

  1. Nydelig Mariusgenser i lekre farger! Den var kledelig ;) Søt modell, også! Høres ut som om du har hatt en flott påske!
    Nydelige hvitveis - ja, det er deilig at våren endelig har kommet!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig fin genser! Også i lilla da..smelt. Jeg er også veldig glad i rundfellinger, sitter mye penere på. Kjempesøt modell!!
    Det er herlig at våren er kommet til Namdalen!
    klem

    SvarSlett
  3. Kjempe fin genser og så søt modell;) Den fellingen er så fin synes jeg!

    SvarSlett
  4. Å, så flott genser!! Nydelige farger!
    Fin kveld!
    :)

    SvarSlett
  5. Nydelig jente i nydelig genser! Du inspirerer som vanlig, min kjære venn, og nå fikk jeg kjempelyst til å strikke en Marius i vårlige farger til prinsessa.

    Klem

    SvarSlett
  6. SÅ fin den ble! Nydelige farger sammen - denne legger jeg på minnet! Marius er jammen fin, men noe guttete i originalfargen, og da er det gøy med noen jentete fargetips :)

    SvarSlett
  7. Så flott den ble, og skikkelig lekre farger.
    Godt at våren endelig har fått overtaket. Har fått raket ferdig hagen i påsken, og det var godt.
    God bedring til den syke.
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. Så flott genser med nydelige farger. Gøy å se andre fargesammensetninger:) Det er en herlig følelse med varmere vær og blomstrende grøftekanter. Nyt våren, og god bedring til nestemann med vannkopper.

    SvarSlett
  9. Skikkelig flott genser på ei flott jente!! Likte veldig godt fargene du har brukt:))

    SvarSlett
  10. Hun er bare SÅ skjønn, Maria. Blir reint glad når hun dukker opp på bildene dine! Og flott genser, da. Likte godt fargene.
    Gjør ingenting med litt bloggpause. Det er jo ikke en heldagsjobb vi har gått inn i, heller;)

    SvarSlett
  11. Fin liten jente, i fin genser! Det var skikkelig med andre farger en de tradisjonelle på denne genseren. Og rundefelling, ja det er jo helt genialt! Og bonuser en jo at det også er lettere for de små å få den av og på selv

    SvarSlett
  12. Den var bare kjempe fin :O)
    God bedring med vannkoppene!

    SvarSlett
  13. Kjempelekker genser. Den er bare råfin i lillafarger og for ei søte liten modell. Målet mitt var også å strikke marius-genser med rundfelling men jeg ønsket å strikke genseren i et litt tynnere ullgarn. Det mente dama i butikken ikke var mulig etter den oppskriften. Jeg avventet da strikkeprosjektet. Kan jeg spørre om det er oppskriten fra Sandnes med anbefalt garn smart superwash? Eller er det en annen oppskrift? Jeg er nemmelig på jakt etter Mariusgenser oppskrift med rundfelling til et litt tynnere ullgarn.
    Riktig god bedring til jenta med vannkoppene.

    SvarSlett
  14. Så flott genser! Nydelige fargekombinasjoner.
    Klem

    SvarSlett
  15. så lekker!!! og så grom ei jente :0)
    er kanskje lettere for en amatør å strikke med rundfelling?? hvor kan man få tak i et slikt mønster, skulle gjerne prøvd :0)

    SvarSlett
  16. Dette var en morsom variant. Jeg er også veldig glad i Marius mønster. Driver og strikker til mine barnebarn. Ferdig med 1, igang med 1 og 2 etterpå. Morsomt. Greit når de ikke er så store. God helg fra Heidi

    SvarSlett
  17. Er det mulig å finne oppskriften på denne mariusgenseren en plass?

    SvarSlett