mandag 22. november 2010

Tøfler a la Marte

I helga var jeg på julemesse.
7 kjempeflinke damer hadde lagd masse fint.
(Randi fra bloggen Ide-puffen var en av de),

En annen veldig flink dame, Marte, hadde
strikka og tova kjempefine tøfler.
De er superfine og jeg fikk dilla.
Snille Marte hvisket oppskriften i øret mitt,
 (og ønsket at jeg skal holde den for meg selv)
og lørdagskvelden ble brukt til å strikke tøfler :-)


Disse er strikka i Cortina garn.
Tovet på 40 grader, vanlig vask.


Til hjertet er det brukt garn og filtenål.


Dette er de beste tovatøflene jeg har hatt:-)
Nå er par nr 2 i vaskemaskina og
masse Cortina garn er kjøpt inn :-)
Må ha noen par til de siste julegavene.

Klem

10 kommentarer:

  1. Åh, så søte og fine!! Du får det virkelig til, skikkelig flink. Heldige er de som får slike til jul:)

    SvarSlett
  2. Nyyyydelige tøfler, og heldige er de som finner slike under juletreet! Er forresten koselig å dra på messer og martnaer rundt omkring, treffe "likesinnede" og få mange nye ideer ;o)

    Ha ei strålende uke!

    SvarSlett
  3. Wow.. De var utrolig fine:)
    Du er flink!!

    SvarSlett
  4. For noen skjønne tøfler, de så knallgode ut. *♥*

    SvarSlett
  5. Nydelige tøfler!
    En perfekt ide til julegave - strikk i vei ;)

    SvarSlett
  6. De var kjempe fine. Heldige er de som får slike i julegave for disse er gode og varme.
    Alle vi har slike på hytta, et virkelig must.
    Klem Tone

    SvarSlett
  7. så flotte de var:)
    heldig de som får sånne til jul,ingentig er bedre enn hjemmelagde tøfler:)
    ha en flott dag
    klem

    SvarSlett
  8. ÅÅ, de var kjempefine! Tipper de er gode å ha på!

    Klem

    SvarSlett