søndag 5. desember 2010

Sklisikre tøfler

I forrige innlegg skrev jeg at jeg skulle smøre
formgummi under tøflene jeg strikker og mange
 har vært nysgjerrig på dette.
 Mie skrev i kommentaren sin at hun gjerne
 ville ha et innlegg om det :-)
Og her kommer et:-)


Dette er Maria`s tøfler.
Hun hadde litt problemer med å bruke dem
 for det ble så glatt å gå.


Jeg har hørt en plass at noen smurte formgummi
under sokker for at de ikke skulle skli på gulvet.
Formgummi er flytende og selvtørkende lateks.
Jeg kjøpte en flaske formgummi på Panduro.
Smurte dette med en pensel på som en
 såle under tøflene.
Etter at det hadde tørket smurte jeg et lag til
for å få en tykkere såle.
Etter en times tid var det tørt.


Maria ble veldig fornøyd med resultatet.
Når hun ikke skled på gulvet etterpå
så hun på meg og sa: BRA mamma!!

Så nå blir det spennende å se om dette
holder eller om gummien slites av.
Kanskje de til og med blir mer slitesterk.



Tusen, tusen takk alle sammen som legger igjen
 koselige kommentarer og sender meg mailer med
tilbakemeldinger om bloggen min.
Utrolig koselig at mange er innom og at den er
 til glede og inspirasjon.
Derfor er det gøy å blogge :-))

Klem

19 kommentarer:

  1. Hei! Kjempefine tøfler du har laget, og det var jo utrolig smart å smøre på formgummi. Håper det varer lenge, slik at frøkena forblir fornøyd ☺
    Klem fra fru Strøm

    SvarSlett
  2. Så utrolig smart!!! Takk for at du deler tipset!
    Å for noen supersøte tøfler!!!!!!! Klem

    SvarSlett
  3. Ja nå ble jeg virkelig fornøyd her :) Dette ser jo veldig greit ut å få til, må nok innom Panduro og få meg tak i en sånn flaske med vindundermiddel ja :) Takk for infoen, veldig kjekt å se prosessen med bilder og det hele *♥*

    SvarSlett
  4. Super nydelige tøffler. Veldig smart med gummi under.
    Ha en flott søndag! -klem-

    SvarSlett
  5. Så smart!
    Har prøvd meg på Hello Kitty sitteunderlag etter oppskrift her - linker til deg når jeg legger ut! Takker for oppskriften! ;) Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Så lurt! Blir ofte veldig glatt med strikkete tøfler:)
    Ha en fin søndag og kommende uke:)
    Klem JUlie

    SvarSlett
  7. Så lurt! Dette skal jeg virkelig huske på hvis jeg en dag strikker meg noen tøfler:)

    SvarSlett
  8. Smart:) Den flasken holder vel til mange par også.

    SvarSlett
  9. Kjempefine tøfla:) Tænkt på å lægg ut mønsteret?

    SvarSlett
  10. Svar til anonym.

    Hun jeg fikk mønsteret av ønsket ikke at det skulle gies videre da hun selv lager slike og selger.

    Det finner noen likninde på Drops sine sider.

    Randi

    SvarSlett
  11. Takk for tips om.Jeg skal tove to par tøfler,men hadde tenkt å sy på såler.Kanskje jeg skal velge dette.Ønsker deg en fin uke.Klem

    SvarSlett
  12. Flotte tøfler!
    Og takk for tipset - har tenkt på det der lenge, de blir jo veldig glatte. Men nå kan jeg kjøpe en slik tube og strikke tøfler til mine små :)
    Ha en fin søndag, klem

    SvarSlett
  13. Det var lurt! Også så enkelt! Takk for tipset :) Og ja, bloggen din er til mye inspirasjon og glede :)

    SvarSlett
  14. Tusen takk for tipset med form gummi, det må prøves. Har malt tregulv på hytta og det blir virkelig glatt med tovede tøfler.
    Ønsker deg en super duper dag.
    Klem Tone

    SvarSlett
  15. Nydelige tøfler, og så smart å gjøre de sklisikre. Viktig for små barn som løper avgårde :) Ønsker deg en ny flott uke, Randi! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  16. Så fine hjerter på tøflene!!
    Moren min lager også tøfler med formgummi under (til de hos oss som foretrekker det). Har ikke erfart at det blir fort slitt av, i alle fall ikke når man tar på flere lag.
    Tova tøfler er såå deilig på vinteren - fin oppskrift du har fått der :-)

    SvarSlett
  17. Smart å bare smøre det midt under så det ikke synes på sidene. Og ja, det forsterker tøflene også. Så det har positive "bivirkninger" i tillegg til å være sklisikkert.

    Nydelige tøfler foresten!

    SvarSlett
  18. Hei hopp snø er topp.
    Lykke til med å fjerne"edelsten" produsenten :) Så bra du får ordnet det før jul du også.
    Vi hørs.
    klem klem

    SvarSlett
  19. Endelig..dette har jeg sett etter lenge. Vi har laminatgulv og det er umulig for lille gutt å ha på noe hjemmestrikket på føttene. Det har gidd både blåveis og hull i leppa. Så dette skal jeg virkelig prøve! En flott og inspirerende blogg du har! Og det var noen nydelig tøfler du hadde strikket!

    SvarSlett