mandag 9. november 2009

En liten marihøne

Endelig har jeg tid til litt blogging igjen.
Vi har vært en liten tur til Oslo å feiret
mormors 80-årsdag og min kusines 18-års dag.
Hele familien har vært sammen på hotell hele
helgen og vi har hatt det kjempekoselig.
Hyggelig å treffe familien, fint hotell med store
flotte rom og mye god mat.

Når vi kjører langt har jeg ofte med
strikketøy i bilen.
Et par dager før vi dro fikk jeg oppskrift på
denne søte marihøna av Marte på
hobbybutikken i Namsos.
Det er en kjempekoselig jente som har
masse gode tips og ideer:o)
Jeg kjøpte garn og gledet meg til å
begynne på marihøna.
Men når vi hadde kjørt et stykke og
jeg skulle til å begynne fant jeg ut at
strikkepinnen lå igjen hjemme:o(
Da vi kom til Elverum måtte vi kjøre
innom sentrumfor å se om jeg fikk
kjøpt meg en strikkepinne.
Gleden var stor når jeg så en Nille-butikk
og de hadde pinnen jeg lette etter:o)
Så da var det bare å sette igang.

Så her er resultatet,
en marihøne-sitteunderlag.
Den er strikket med en tråd Cortina og
en tråd finull. Tovet på 40 grader.
Jeg brukte filtenål til å lage prikkene,
øynene og streken på midten.
Jeg la på garn og festet det med filtenåla.
Den er 46x38 cm.
Marihøne nr 2 er påbegynt og får se om den
blir litt større iløpet av nattevakta i natt:o)
Ha en fin kveld alle sammen!!!

8 kommentarer:

  1. så søt de unnerlagene var:) blir nok kos å gå på tur med de:)
    klem

    SvarSlett
  2. Åå så søt den var!
    Ha en strålende uke!! :-))

    SvarSlett
  3. Det var kjempefint! Hadde vært noe å putte i tursekken til jentene, ja!

    SvarSlett
  4. Haha :) utrolig kul! superstas med en slik i bhg.sekken da :)

    Godt å høre at dere kosa dere i Oslo, Randi :) deilig med slike dager sammen med familien!

    ha en fin dag kreative du :)

    klem

    SvarSlett
  5. haha.. så utrolig stilig :-)
    Christoffer hadde definitivt blitt barnehagens mest populære med ett slikt ett i sekken :-)

    ha en fin tirsdagskveld

    klem fra Ida

    SvarSlett
  6. Så masse fint du lager! Denne marihøna var jo så søt da!!!
    Måtte bare si hei, på min bloggrunde! Gleder meg til å se mere av din kreativitet!! KNALL

    hilsen Torill

    SvarSlett
  7. Tusen takk for koselig kommentar om kjolen og prinsessetøflene :)

    så fine marihøner du har laget! Ble i skikkelig godt humør av å se på de! Og tenk så koselig å ha med så fine underlag på turer! Lurer på om jeg skal prøve meg på et par slike ;)

    første gang jeg er innom bloggen din men denne skal jeg lese mer på og følge med videre!

    :) Ann K

    SvarSlett
  8. Den var veldig koselig, har du fortsatt mønster på den?

    SvarSlett