tirsdag 30. mars 2010

Prinsessesjal

Jeg har lenge hatt planer om å strikke et prinsessesjal.
Dette er en test for å prøve ut garn, pinner og størrelse.
Det ble nok litt mindre enn jeg hadde tenkt meg så
jeg får bruke tykkere pinner neste gang.
Jeg har brukt hvit og pudderlilla Alpakka fra Drops.
Det er bare rillestrikk. Jeg heklet en kant med
picoter rundt og en heklet blomst til pynt.
Dette sjalet er ikke så veldig bredt så det
kan også brukes som skjerf.

Frøkena ble fornøyd og stilte villig opp som modell :o)

Håper alle koser seg og har det fint i påska.
Jeg jobber et par netter nå, men etter
det er det fri!

9 kommentarer:

  1. Det ble kjempe fint sjalet. Veldig søt rosetten bak. Jeg har heklet endel sjal og det er utrolig hvor mye større de må være enn man tror.
    Jeg blir nok å stikke og hekle mest i påsken. Deilig å slappe av med det :)

    God påske til deg og dine.

    Klem
    Randi

    SvarSlett
  2. Så flott sjal - kjempefint at det ikke var så stort når det er til ei lita prinsesse. Jeg har brukt smørkrem på muffinsene mine (smør+melis). Ha en flott tirsdag. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  3. Dette var fine, skjønner frøkna ble fornøyd! :o)
    I dag skinner solen fra en blå himmel, veldig godt. Så jeg ser for meg at jeg blir sittende en liten stund i solen med en god kopp te i dag...*smiler*

    God påske,
    klem :o)

    SvarSlett
  4. Dette var veldig fint! Lua du hekla til Maria var jo også bare kjempefin! Og så så søt som hun er! :)))
    Nå må dere kose dere skikkelig i påska! Vi har det avslappende her hjemme. Værmeldingene er tragiske, så det blir nok mye innekos. Vi snakkes!

    SvarSlett
  5. Nydelig sjal,og en aldeles skjønn lita prinsesse!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  6. så mange koselige innlegg du har laget den siste tiden :) lillesnuppa er like søt som alltid! Sjalet ble kjempefint, du er så produktiv - helt imponert jeg :)

    Vi flytter i slutten april, i overkant spennende synes jeg :) skal leie en ny leilighet på verdal til vi finner oss ett hus å kjøpe! liten nedtur at vi ikke har funnet noe enda, men det blir nok bra etterhvert :)

    hvordan er det med dere i Namsos da? :) håper at du har litt fri i påska :)

    ønsker deg ei supergod påske! Vi skal oppi sandvika og kose oss :)

    påskeklem fra Lisa

    SvarSlett
  7. Du er så kreativ :-) Tryller fram det ene etter det andre av fantastiske kreasjoner. Takk for super inspirasjon til å finne fram strikkepinnene igjen..
    Jeg har noe til deg i bloggen min!

    SvarSlett
  8. Kjempefint sjal hun har fått prinsessa di:) Nå kan hun vel nyte påskeværet med både ny lue og nytt sjal. Klem fra fru Strøm.

    SvarSlett
  9. Så fint det sjalet ble da! Nydelig med den blomsten og kanten. Var nok smart å lage et til vesla- jeg holder på med ett til meg. Begynte med tre masker og øker med en maske hver omgang. Veldig arti til å begynne med- det vokste jo i rekordfart :) men nå.... vel- det er ganske mange masker på pinnen så det går tregt...

    SvarSlett