torsdag 18. mars 2010

Påskeegg

Egentlig bruker jeg ikke å pynte så mye til påske her
hjemme for vi reiser som regel bort.
Men litt pynt blir det nok.
Ungene kommer hjem med påskepynt de har
lagd på skolen og i barnehagen.
*
I fjor så man slike påskeegg i mange blogger.
Jeg ble inspirert og handlet utstyr og skulle lage jeg også.
Men av en eller annen grunn ble det ikke noe av det.
I går kom utstyret fram igjen og vips så ble et egg ferdig :o)
Dette egget er ca 15 cm.
Jeg brukte et isoporegg, hobbylim,
hvitt silkepapir, blonde, hyssing og anheng.
Til slutt sprayet jeg egget med Pearl glimmermist.


I dag blir det nok flere egg.
Jeg og ungene skal ha "påskeverksted"
i ettermiddag:o)
Ha en fin torsdag!

3 kommentarer:

  1. Hei :) Takk for så hyggelig kommentar på bloggen min! Veldig koselig blogg du har! Utrolig fint påskeegg :)

    SvarSlett
  2. Det var et fint påske egg, gleder meg til jeg får se de dere lager i kveld, kos dere, klem fra mamma

    SvarSlett
  3. Kjempe fine egg. Jeg tenkte å kjøpe vanlig påskeegg på Rema til 10kr og male dem hvit. For så å ha noe utenpå. Kanskje mere arbeid det. Men da kan de kanskje brukes også :)

    Åh fikk ikke svart deg for det er litt travelt om dagen, men jeg vil gjerne bestille en lue av deg. Og helt ensfarget mosegrønn. Du står fritt i å velge fargen, for mose er så mangt he he. Vil du kjøpe garnet så betaler jeg alt når den er ferdig eller vil du at jeg skal kjøpe garnet?

    Hei og hopp

    Randi

    SvarSlett