søndag 26. september 2010

Selbulemse for første gang

Maria, Magnus og jeg har vært
på hytta til mamma og pappa i helga.
Vi har hatt et fantastisk høstvær.

Vi har besøkt noen eldre slektninger,
hatt besøk av mitt søskenbarn med fam.
kost oss sammen.

I dag skulle jeg og mamma prøve
 å bake Selbulems.
Det er utrolig godt men har trodd at
 det var vanskelig å få til.
Mamma har takke på hytta og jeg hadde funnet
en oppskrift på nett så vi tok sjansen på å prøve.
(Jeg fant oppskriften HER)

 Deigen var kjempegrei.
 Enkel å kjevle ut i tynne leiver.
Etter steking smøres den med smørkrem
og brettes i to.
Vi var veldig fornøyd med resultatat
og de ble VELDIG gode :-)


I fjæra ved hytta har det vokst opp et vilt epletre.
Av de eplene har vi lagd eplegrøt, eplekake og noen
ble med hjem for å brukes i rognbærgeleèn.


Før vi dro hjen hentet vi Daniel og pappa på flyet.
Godt å se de igjen etter 5 dager.

Her meldes det strålende høstvær hele uka og det liker vi :-)

Jeg hadde glemt kamera hjemme i helga. Dette er mobilbilder og
 derfor er ikke kvaliteten på bildene så god.


Ønsker dere alle en super uke!

4 kommentarer:

  1. Dette så godt ut...*smiler*...
    Ha en fin uke du også,
    klem :O)

    SvarSlett
  2. Det så skikkelig godt ut, ja! Ordentlig husmorsøndag!! :)

    SvarSlett
  3. For en herlig helg!!!
    De lemsene så jo bare lekre ut. nam nam.
    Ønsker deg en flott uke.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Det så kjempegodt ut!! :))
    Heter det lemse, eller er det lefse på dialekt? Hørtes ut som dere hadde en koselig helg!
    Ha en fin uke min venn!
    Klem

    SvarSlett