søndag 26. september 2010

Selbulemse for første gang

Maria, Magnus og jeg har vært
på hytta til mamma og pappa i helga.
Vi har hatt et fantastisk høstvær.

Vi har besøkt noen eldre slektninger,
hatt besøk av mitt søskenbarn med fam.
kost oss sammen.

I dag skulle jeg og mamma prøve
 å bake Selbulems.
Det er utrolig godt men har trodd at
 det var vanskelig å få til.
Mamma har takke på hytta og jeg hadde funnet
en oppskrift på nett så vi tok sjansen på å prøve.
(Jeg fant oppskriften HER)

 Deigen var kjempegrei.
 Enkel å kjevle ut i tynne leiver.
Etter steking smøres den med smørkrem
og brettes i to.
Vi var veldig fornøyd med resultatat
og de ble VELDIG gode :-)


I fjæra ved hytta har det vokst opp et vilt epletre.
Av de eplene har vi lagd eplegrøt, eplekake og noen
ble med hjem for å brukes i rognbærgeleèn.


Før vi dro hjen hentet vi Daniel og pappa på flyet.
Godt å se de igjen etter 5 dager.

Her meldes det strålende høstvær hele uka og det liker vi :-)

Jeg hadde glemt kamera hjemme i helga. Dette er mobilbilder og
 derfor er ikke kvaliteten på bildene så god.


Ønsker dere alle en super uke!

5 kommentarer:

  1. Dette så godt ut...*smiler*...
    Ha en fin uke du også,
    klem :O)

    SvarSlett
  2. Det så skikkelig godt ut, ja! Ordentlig husmorsøndag!! :)

    SvarSlett
  3. For en herlig helg!!!
    De lemsene så jo bare lekre ut. nam nam.
    Ønsker deg en flott uke.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Det så kjempegodt ut!! :))
    Heter det lemse, eller er det lefse på dialekt? Hørtes ut som dere hadde en koselig helg!
    Ha en fin uke min venn!
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei, lenken fungerer ikke. Har du oppskriften fremdeles?

    SvarSlett