onsdag 20. januar 2010

Marihøne- og bil-sitteunderlag

I dag har jeg pynta ferdig denne marihøna.
Den er strikket i Fritidsgarn og prikkene er filtet på men filtenål.
Synes disse sitteundedrlagene er kjempesøte.
De to andre jeg lagde ga jeg bort i julegave så dette må Maria få.

Denne bilen er strikket i Artic fra Europris.
Liker ikke det garnet så godt til toving,
men den er strikket av garn fra restegarnkassen:-)


I dag er det minus 2 grader og sol.
Må skal Maria, Daniel og jeg ut å leke i snøen.

5 kommentarer:

  1. Hei Randi! Jeg har forelsket meg i marihønesitteunderlaget ditt... du har ikke tilfeldigvis oppskrift på det...?
    Klem fra Sissel

    SvarSlett
  2. Hei! Flotte sitteunderlag. Hvor har du funnet oppskriften til bilsitteunderlaget? Skulle gjerne finni det og strikka det til guttungen!
    Ha en fin dag!
    Elisabeth

    SvarSlett
  3. Elisabeth, bilen finner du i Samdnes sitt hefte nr 19 om toving. Koselig at du likte dem :-)

    SvarSlett
  4. Hei Randi :)
    Æ har en mamma som har fått dilla på å strikke sitteunderlag, og ho lure på om du kunne skrevet litt om hvordan du har strikket marihønesitteunderlaget? Hun har allerede lagd både griser og kyllinger i påska, så her er d masse forskjellig å sitte på.
    Det er like spennede hver gang å være innom bloggen din og får masse inspirasjon til nye prosjekter :)
    Klem Kristina Vaeng

    SvarSlett