mandag 10. september 2012

Maria i boken om Marius-genseren


Boken om Marius-genseren har kommet 
i hus, også her.
Ikke bare fordi jeg er fan av dette mønsteret
men også fordi Maria er med i den :-)


For noen mnd siden fikk jeg mail fra forfatteren
 med spørsmål om hun fikk bruke et bilde av 
Maria i sin Mariusgenser,
som jeg skrev om i dette innlegget, i boken.
Kjempemorro at bildet ble med 
og modellen selv er veldig stolt :-)
Jeg synes boka er kjempefin med masse
flotte oppskrifter, gode tips og fine bilder.


Når dukkemamma har Marius-tunika 
jo må jo dukkebabyen også ha :-)


Oppskrift på denne er i den nyeste heftet
om dukkeklær fra Sandnesgarn.


Noen bilder fra dagens tur til slutt :-)




Ha en riktig fin uke alle sammen!


38 kommentarer:

  1. Så gøy da! Kjempefin bok og modell

    SvarSlett
  2. Så utrolig moro!
    Flott bilde av henne da!
    Koselige bilder av henne og dukken også, stas å ha like klær.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Så gøy! Hun er jo bare helskjønn, den lille frøkna :)

    SvarSlett
  4. Så herlige bilder! Kjekt med datteren i boken, ikke rart dere er stolte!
    Jeg har også kjøpt boken, og har bladd i den flere ganger. Ikke lett å bestemme seg for hva som blir neste prosjekt ;-)
    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  5. Så moro å bli med i den boka, for den var bare helt knall!!!
    Nydelig modell!

    SvarSlett
  6. Fine jenta, stas å være i boka kan jeg tenke meg.

    SvarSlett
  7. Nydelig!
    Når minstemor ble døpt, var det to søstre som hadde disse kjolene i brunt, gammelrosa og natur. Det var såååå nydelig!
    Mamma har kjøpt boka, så jeg skal endelig (snart) komme i gang med strikkinga:o)

    SvarSlett
  8. Ååååh så koselig da! Nå gleder jeg meg enda mere til postmannen kommer med boka til meg i morgen. Har fått sms shø ;o))

    Hva har du på pinnene for tida da? Jeg strikker meg en Skappel genser. Blir myk og god :o)

    Klem

    SvarSlett
  9. Gratulerer med bilder i boka til deg også :)
    Kjempe morsomt!
    Da jeg var på jobb i går tenkte jeg litt ekstra på deg.. - det kom en dame som pekte på bildet av snuppa di og ville absolutt vite hvilke farger du hadde brukt til den genseren.
    Jeg måtte smile for meg selv for jeg kjente jo igjen jenta di, men visste jo ikke nøyaktig hvilke farger du hadde brukt - og på bilder kan fargene juge litt... Vi fant noen som var veldig like og damen var svært fornøyd.
    Så der kan du se.. - du er inspirerende! :)

    klem

    SvarSlett
  10. Å, så stas. Hun er jo så flott. Du er vel stolt mor nå :) Jeg elsker også dette mønsteret. Gleder meg til lille snuppa mi skal bruke den nye kjolen sin. På tide når høsten er her :) God helg! Klemmer fra Elin

    SvarSlett